0224 711 21 04

Gençler tarihe yolculuk yaptı

Kanuni Derneği tarafından Bursa Nilüfer Mehmet Kemal Coşkunöz Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde düzenlenen ‘Kanuni Sultan Süleyman ve Kudüs’ konulu konferans öğrencilere adeta tarihsel bir yolculuk yaşattı.

Kanuni Derneği 2019 yılı projelerinde yer alan eğitim seminerlerine Bursa Nilüfer Mehmet Kemal Coşkunöz Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde gerçekleştirdiği ‘Kanuni Sultan Süleyman ve Kudüs’ konulu konferans ile başlangıç yaptı. Dernek Başkanı Ahmet Yavuz ve Tarihçi-İlahiyatçı Ömer Kaptan’ın konuşmacı olarak katıldığı konferansta başta Kanuni Sultan Süleyman Han olmak üzere Kudüs’teki Osmanlı varlığını ve Kudüs’ün önemi anlatıldı. Öğrencilerin büyük ilgi gösterdiği konferansta Dernek Başkanı Ahmet Yavuz, gençlere ulaşmanın ve tarihsel mirası gençlere aktarabilmenin önemine vurgu yaptı. Başkan Yavuz, “2019 yılına bu seminer ile başlangıç yapmış olduk. Gençlerimiz ile tarihsel değerlerimiz arasında bir köprü vazifesi kurmak istiyoruz. İnşallah rabbim buradan başlattığımız bu seminerlerimizin hayırlı olmasını nasip eder. Ne kadar fazla gençlerimize ulaşabilirsek o kadar başarılı olacağımıza inanıyorum” dedi. 

‘OSMANLI’NIN ADALETİNİ ÖZLÜYORLAR’

Geçmişte yapılan ve 2019’da yapılacak projeler hakkında da gençlere bilgi veren Dernek Başkanı Ahmet Yavuz, bu çalışmalarda gençlerin de aktif rol alabileceğinin altını çizdi. Başkan Yavuz’dan sonra kürsüye çıkan Tarihçi-İlahiyatçı Ömer Kaptan ise Kudüs’te Osmanlı’nın varlığını gençlere anlattı. Özellikle Kudüs’te bulunan kitabelerin önemine dikkat çeken Kaptan, yaptığı sunumla öğrencileri adeta tarihsel bir yolculuğa çıkardı. ‘Tarihini bilmeyen, geleceğine yön veremez’ diyen Kaptan, bugün hala Kudüs’te var olan Osmanlı eserlerini gençlere anlattı. Kanuni Sultan Süleyman’ın kitabelere not düştüğü akıl dolu sözlerini gençlere aktaran Kaptan, “Bugün hala o topraklarda herkes Osmanlı’nın adaletini aramakta. Yahudisi, Hristiyanı hangi dinden olursa olsun Osmanlı’nın yönetimindeki adaleti özlüyorlar” dedi.   

Paylaş:

Etiketler: